Măsuri de siguranță și reguli de distanțare socială implementate de către hotelurile din Grecia



+40 251 412 035

BLOG.

Trăim o perioadă pentru care nu se mai aplică celebra zicală „business as usual”, însă cu toții ne adaptăm noii realități cotidiene, inclusiv sectorul turistic, prin introducerea unor măsuri inovatoare pentru protejarea oaspeților și a personalului. De la protocoale de sănătate până la camere termice, regăsesti aici un ghid succinct despre măsurile luate de către hotelierii greci pentru a face față cu brio noului sezon turistic.

Acestea vor fi măsuri simple de precauție care nu vor afecta buna desfășurare a vacanței, deoarece se aseamană cu cele pe care turistul le aplică deja în viața cotidiană.

Planul de măsuri reprezintă instrucțiuni generale, orientative, pe care hotelierii le pot personaliza condiționați de specificul unității de cazare și pot suferi modificări în funcție de deciziile politice luate de către guvernele țărilor de tranzit și de destinație.

Important: Grecia a anunțat săptămâna aceasta că va acoperi costurile tratamentului și al cazării in hoteluri special amenajate pentru turiștii care au fost testați pozitiv Covid-19, în decursul vacanței în Grecia: „Scopul nostru este să asigurăm condiții de siguranță maximă pentru rezidenți și turiști”, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Stelios Petsas.

Ministerul Turismului din Grecia a lansat protocoalele de sănătate care urmează să fie aplicate în toate hotelurile din țară pentru redeschiderea și buna funcționare a acestora în condițiile datorate pandemiei Covid-19.

Planul de acțiune pentru prevenirea, gestionarea și limitarea răspândirii virusului personalului și oaspeților trebuie să respecte recomandările organizației de sănătate publică a Greciei – EODY și va fi revizuit în conformitate cu evoluția situației.

  • toate hotelurile sunt obligate ca pe parcursul întregului sezon, să colaboreze cu un medic pentru prestarea de servicii medicale de prim ajutor, precum și pentru testarea și gestionarea cazurilor suspecte de Covid – 19 (persoanelor care au fost expuse direct la virus și / sau prezintă simptome: febră, dificultăți de respirație, tuse uscată).


CAZARE

  • Completarea fișei de înregistrare se va face de către recepționer, datele fiind furnizate de către client. Acesta din urma, va trebui doar să semneze.
  • Instalare covorașe dezinfectante și dispozitive cu gel dezinfectant la intrările principale.
  • Instalare dispozitive cu dezinfectant la recepție, lifturi și alte zone publice din hotel.
  • Pentru păstrarea distanței sociale recomandate, unde este posibil se vor asigura culoare prestabilite în zonele aglomerate și vor fi marcate locurile de așteptare la recepție, lifturi și restaurant. Se recomandă evitarea utilizării ascensoarelor decât atunci când acest lucru este necesar.
  • Pentru plata costurilor hotelului, sunt recomandate cardurile de credit sau de debit (numerar trebuie acceptat numai în cazuri excepționale). Facturile, notele de plată și chitanțele se recomandă a fi trimise prin e-mail.
  • Prelungirea obligatorie a duratei de check-out și check-in între sejururi (check out până la 11:00 și check-in de la 15:00), astfel încât camerele să poată fi curățate, dezinfectate și aerisite complet prin ventilație naturală.
  • În unele unități de cazare va fi interzis accesul sau vizitele persoanelor străine

PERSONAL HOTELIER

  • Toți membrii personalului trebuie să fie instruiți cu privire la modul în care se transmite virusul Covid – 19 pentru a putea oferi informații oaspeților precum și cu privire la practicile de curățare și dezinfectare a spațiilor identificate cu risc de contaminare. Totodată, aceștia vor fi obligați să respecte regulile de igienă pentru a evita transmiterea virusului (spălarea frecventă a mâinilor, evitarea strângerilor de mână, distanțarea fizică, evitarea contactului mâinilor cu față).
  • Toți membrii personalului vor purta echipament personal de protecție (mască și mănuși) iar starea lor de sănătate va fi monitorizată zilnic.

COMUNICARE

  • Toate hotelurile vor informa periodic angajații, oaspeții, antreprenorii, furnizorii, vizitatorii și publicul larg cu privire la măsurile planului lor de acțiune.
  • În limita posibilităților, se recomandă a fi eliminate din zonele publice și din camere, revistele, pliantele, hârtiile și alte materiale printate. Informațiile vor fi actualizate în format electronic, fie pe site-ul hotelului fie în spațiile comune ale acestora.
  • Anumite hoteluri vor încuraja check-in-urile online, comenzi room service, programări SPA și restaurante a la carte prin aplicații smartphone.

CURĂȚENIE, DEZINFECTARE, MENAJ (CAMERE ȘI ZONE PUBLICE)

  • Se vor dezinfecta constant toate punctele de contact (chei, mânere, balustrade, întrerupătoare, robineți, blaturi, butoane lift, cartele acces cameră, meniuri din restaurant etc.).
  • Cu aprobarea prealabilă a oaspetelui, curățenia și dezinfectarea camerelor se va efectua doar la check-in/check-out, iar schimbul de lenjerie și menajul se vor efectua doar la cerere. Posibilitatea de a face menajul zilnic rămâne valabilă, pentru oaspeții care solicită astfel.
  • Este recomandat ca telecomenzile TV și climatizare să fie acoperite cu huse de unică folosință.
  • Recomandăm evitarea pe cât posibil a utilizării aerului condiționat.

SERVICII ALIMENTARE – RESTAURANTE (A LA CARTE, TIP BUFET, SĂLI PENTRU MIC DEJUN) ȘI BARURI (INTERIOARE ȘI EXTERIOARE)

  • Unde este posibil, accesul la restaurant se va face pe o singură intrare, mesele vor fi amplasate la o distanță de 1,5- 2 metri între ele și numărul de persoane la o masă va fi limitat la 4-6 (în funcție de dimensiunea familiei), iar bufetul poate fi amplasat în mai multe zone, pentru a se evita aglomerarea spațiului.
  • Personalul care va servi la bufet va purta măști și mănuși de protecție și va înmâna preparatele selectate de oaspeți, tacâmurile și vesela, pentru a evita atingerea lor de mai multe persoane.
  • În cazul în care, numărul oaspeților va fi mai mare decât capacitatea maximă admisă în restaurant, respectând distanța impusă, este posibil să se stabilească anumite intervale orare în care se va lua masa, pe serii, în funcție de preferințele turiștilor communicate încă de la momentul cazării. Spre exemplu, la micul dejun acesta va putea fi servit în 2 serii: 07:30 – 09:00, 09:30 – 10:30.
  • În unele cazuri meniul de bufet suedez specific conceptului all-inclusive poate fi inlocuit de un meniu a la carte sau pe bază de precomandă, conceput astfel încât turistul să aibă minimă interacțiune cu personalul de servire.
  • În pauza dintre seriile de servire se vor dezinfecta mesele, scaunele, aparatele din restaurant (aparate cafea, aparate prăjit paine etc.).

PISCINE ȘI ALTE FACILITĂȚI DE AGREMENT

  • La piscină și la plajă șezlongurile vor fi igienizate după fiecare utilizare și se vor aplica măsuri de distanțare socială (minim 2 m distanță între șezlonguri)
  • Sunt autorizate să funcționeze doar piscinele situate în spații exterioare, se aplică masuri de distanțare socială. Experții în Sănătate Publică au afirmat faptul că datorită cantității de clor noul coronavirus nu trăiește în apa din piscine. Totodată, specialiștii afirmă că este aproape imposibil ca virusul să se dezvolte în apa sărată a oceanelor și a mărilor.
  • Programul de divertisment va suferi modificări și va fi adaptat astfel încât să fie respectate condițiile de distanțare socială.
  • Nu se va impune purtarea măștii în spațiile exterioare precum și la plajă dar se recomandă distanțarea socială.

LOCURI DE JOACĂ

  • În conformitate cu cadrul legal actual, trebuie evitată supraaglomerarea și se aplică reguli de distanțare socială.

SERVICII SPA

  • În conformitate cu cadrul legal actual, se aplică reguli de distanțare socială (distanța de doi metri între membrii personalului și al oaspeților). Oaspețiilor li se permite accesul numai pe baza unei programări prealabile.

MAGAZINE CARE OPEREAZĂ ÎN HOTELURI

  • În conformitate cu cadrul legal actual, se aplică reguli de distanțare socială. Marcajele speciale ale podelei vor fi utilizate pentru ca oaspeții să mențină distanța corespunzătoare (1,5 metri) unul de celălalt.

Iar turiștilor, le reamintim măsurile de distanțare social-personală, curățarea mâinilor și atenție la igienă respiratorie si eticheta de tuse.Măsurile de distanțare socială, împreună cu igiena frecventă a mâinilor și eticheta respiratorie, sunt principalele măsuri pentru prevenirea transmiterii COVID-19. Deși probabil sunteti deja familiarizați cu aceste măsuri, le vom reaminti ca o formă de preventie.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Call center: +40 251 412 035

TROPICAL TOUR SRL | RO 14092241 | J16/473/2001 | Licenta turism nr: 1294 / 28.02.2019 Polita asigurare nr: I 52766 / 07.12.2019 – 06.12.2020 – Omniasig Vienna Insurance Group S.A. | Brevet turism nr: 169 / 04.09.2014 – Badea Alexandru | A.N.S.P.D.C.P. nr. 31414 | M.D.R.T – 0800.86.82.82 | A.N.P.C. – www.anpc.gov.ro

About the Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may also like these